duminică, 7 februarie 2021

Pilda talanților (Matei 25, 14-30)

 După ce ne-am lămurit că talanții din Evanghelia de azi (Matei 25, 14-30) se referă la darurile, talentele pe care fiecare dintre noi le are, după ce au povestit copiii cu I. despre ce le place lor și ei, la ce se pricep mai bine, au început întrebările:

- Poți să ai un talent, dar să nu-ți placă? Mai ales când e mai greu, de ex. la mate? (da, când te lenevești să-l exersezi sau n-ai chef; dar ce bucurie ai când ai încercat de mai multe ori și ai reușit, ai mai învățat ceva!);
- Sunt daruri pe care nu ți le dă Dumnezeu, ți le faci tu? (nu, sunt daruri pe care încă nu le-ai descoperit, nu știi că le ai, de asta e bine să fim curioși și să căutăm în noi înșine);
-Habar n-am, care-i darul meu? (caută-l, este ceva înlăuntrul tău după care să scormonești 🙂
Apoi au început și glumele:
Ș.: - Talentul meu este să merg în picioare!
M.: - Al meu este să ating cu degetul!
Eu: - Ce bine! M., ai acum ocazia să-ți exersezi talentul de a-i atinge pe ceilalți, de data asta cu o pânză. Când i-ai atins, ei ți se alătură și încercați să-i atingeți pe cât mai mulți! Îmbrăcarea și afară!
Când am obosit un pic, ne-am lămurit:
pânza (trebuia să fie un cerașaf, dar a fost o catifea destul de grea, și luminoasă 🙂 ) = iubirea lui Dumnezeu
M.: - Dar e tare grea!!!
Nimeni nu spune că iubirea Lui e ușoară... S-o mai și împărtășești, e și mai greu...
Când sunt deja mai mulți care să alerge, ținând de aceeași pânză, mai cazi, te mai împiedici, fiecare aleargă în altă direcție...
Când vrei să-i atingi pe ceilalți cu dragostea Lui, să le-o arăți, de multe ori ei fug, nu o vor. Poate nici tu nu știi cum să le-o arăți. Iar când și ceilalți Îl descoperă pe Dumnezeu, fiecare poate înțelege cum vrea această dragoste, poate să alerge într-o direcție, neținând seama de ceilalți.
M-a prins jocul și pe mine. După vreo 2 ture alături de copii, ținând de bucata de material, mi-a zis unul dintre ei: las-o, Florina, cu tine alergăm prea încet 😳
Vârsta asta...
P.S. Iertare părinților pentru cum au arătat copiii, după...🙄










Niciun comentariu: