duminică, 14 februarie 2021

Femeia cannaneancă (Matei 15, 21-28)

 Copiii se miră de răspunsurile pe care Mântuitorul le-a dat femeii cananeence, când acesta Îi cere ajutorul, să-i vindece fiica (Matei 15, 21-28):

- mai întâi o ignoră;
- apoi spune că nu este trimis pentru cei de alt neam;
- iar mai apoi îi spune că „nu este bine să iei pâinea copiilor și să o dai câinilor.”
Dar copiii văd și smerenia, înțelepciunea și credința femeii, când Îi răspunde Mântuitorului: „dar și câinii mănâncă din firmiturile ce cad de la masa stăpânilor.” Și faptul că Mântuitorul îi spune: „fie ție după cum voiești”, apoi îi vindecă fata.
Până la urmă, de ce anume avem nevoie, pentru ca Dumnezeu să ne spună și nouă: fie ție după cum voiești?
🌿 De credința că El ne poate ajuta.
🌿 De perseverență în rugăciune.
🌿 Ca orgoliul să fie lăsat la o parte și înlocuit cu smerenia, care ne îmblânzește sufletul (câți nu ne-am fi scandalizat, ne-am fi supărat, dacă ni s-ar fi vorbit astfel...).
🌿 De Iubirea care le învinge pe toate.
Am încercat, prin două jocuri, să înțelegem măcar un pic din ceea ce am învățat:
1. grupați în perechi, spate la spate, copiii s-au străduit să se ridice, sprijinindu-se unul de altul, fără a se ajuta de mâini; cu perseverență, lăsând la o parte dorința de a reuși și a se ridica singuri și cu credința că se pot ajuta reciproc, au reușit, după câteva încercări. 🙂
2. în curtea bisericii, ne-am ținut de mâini și, poate nu vă dați seama din ultima fotografie, am format un om, din oameni mai mici 🙂 (eh, aici ar fi fost utilă o dronă să înțelegeți mai bine cum e cu omul din omuleți 😄 )
A fost cam dificil să înțelegem cum e cu dragostea în comuniune, că fiecare dintre noi își are rolul și rostul lui într-o comunitate (mai mică sau mai mare) și că Dragostea Lui ne unește.
Că tot este 14 februarie 🙂






Niciun comentariu: