sâmbătă, 1 februarie 2020

Despre Credință: Matei 15, 21-28

Sâmbătă am povestit despre momentele importante în Sfânta Liturghie, despre Evanghelia de duminică și sărbătoarea Întâmpinării Domnului, despre încredere și credință.

Până s-au adunat copiii, am colorat icoana cu Sfinții Trei ierarhi, pe care i-am sărbătorit în 30 ian.



Ne-am rugat și ne-am amintit apoi despre ce facem la Sfânta Liturghie, de ce/ când stăm în picioare sau în genunchi.



Am folosit imaginile și informațiile din cartea...


...dar și experiența acumulată duminică de duminică.

Am urmat sfatul dat de Elizabath White, în cartea „Pași pe calea sfințeniei. Cum să creștem copii iubitori de Dumnezeu”...


...și am citit din varianta completă a Noului Testament, nu din Noul Testament pentru copii, Evanghelia despre femeia cananeancă (Matei 15, 21-28). Am vorbit despre credință, atitudinea femeii, atitudinea Mântuitorului și ce reținem.


Cum mâine este sărbătoarea Întâmpinării Domnului, ne-am amintit despre această sărbătoare, de credința Dreptului Simeon și a Proorociței Ana (altă activitate despre Întâmpinarea Domnului aici).

Pe urmă, am jucat jocuri de încredere:

1. Copiii s-au grupat în perechi: unul a fost legat la ochi și celălalt a avut sarcina de a-l ghida printre obstacole pe cel legat la ochi, ținându-l de mână și oferindu-i verbal repere pentru orientare;

2. Tot în perechi, un copil s-a lăsat pe spate, iar celălalt a avut sarcina să-l țină, prindă.

Este greu să ai încredere totală în celălalt! Zici că ai încredere, teoria e teorie, dar când trebuie să te lași pe spate și celălalt să te prindă sau să te lași condus printre obstacole, legat la ochi, nu îți este totuna.
Am discutat despre încredere și credință, ne-am întrebat: cum o fi să te lași cu totul în voia lui Dumnezeu?...





Ne-am așezat și am jucat un joc, folosind cartoline cu imagini din copilăria lui Iisus, Întâmpinarea Domnului. Copiii au colaborat unii cu alții pentru a împlini cerințele, formând mici echipe.







Niciun comentariu: