sâmbătă, 13 februarie 2016

Avraam și Isaac

Despre Avraam, Sarra și Isaac am povestit fără a avea vreo carte cu imagini la îndemână. Am avut doar Sfânta Scriptură și m-am folosit de intonația vocii, de mimică și gestică pentru a-i face pe cei mici să rețină 3 momente importante din povestire:
- promisiunea lui Dumnezeu făcută lui Avraam, anume că îl va face ”părinte al multor neamuri”;
- întâlnirea de la stejarul Mamvri, când Dumnezeu îi dă vestea lui Avraam și Sarrei că vor avea un copil, Isaac;
- încercarea credinței lui Avraam

Copiii au decupat personajele , Avraam, Sarra și Isaac mic, le-au lipit pe carton negru și au adăugat cât mai multe stele, pentru a ilustra cuvintele Sfintei Scripturi, promisiunea lui Dumnezeu: ”Privește la cer și numără stelele, de le poți număra! Atât de mulți vor fi urmașii tăi!” (Facere 14, 5)



Cei mici au fost nedumeriți, atunci când le-am povestit espre altarul de jertfă și încruntați când au auzit ce îi spune Dumnezeu lui Avraam: să îl aducă jertfă pe fiul său. S-au înseninat atunci când le-am explicat că Dumnezeu n-ar fi îngăduit să se întâmple nimic rău lui Isaac și că a fost doar o încercare a credinței lui Avraam. Le-am mai spus cât de ascultător era Isaac și am concluzionat că e necesar să-i ascultăm pe părinții noștri. Atunci o fetiță de 4 ani mi-a spus: ”Uneori copiii sunt mai ascultători decât părinții.”:)
I-am spus că este posibil uneori, însă și părinții au fost la rândul lor copii și și-au ascultat părinții.

Am construit rapid un ”altar de jertfă” din turtă dulce și sticks-uri, deasupra căruia am așezat un berbec din hârtie. (după o idee de aici)



Când am amintit de Sfânta Treime de la stejarul Mamvri, copiii au primit o icoană a Sfintei Treimi, pentru a o colora.




Niciun comentariu: