duminică, 18 octombrie 2020

Învierea tânărului din Nain (Luca 7,11-16)

 Învierea tânărului din Nain (Luca 7, 11-16) și ziua Sf. Evanghelist Luca

Cum să le vorbești copiilor depre moartea unui tânăr și apoi despre învierea lui?
Azi ne-am gândit la suferința mamei care își pierde fiul și la bucuria pe care i-o aduce Hristos, înviindu-l.
- Putem noi, ca oameni, să înviem pe cineva?
- Nu, doar Dumnezeu poate.
- Dar oare putem să „înviem” o inimă tristă, putem ajuta pe cineva necăjit, întristat, bolnav?
Le-am spus copiilor despre ce am învățat de la Maica Siluana: fiecare și-a ascultat inima, cu mâna pe piept și am aflat cum, cu fiecare bătaie a inimii, Dumnezeu ne spune „te iubesc, te iubesc, te iubesc...” Le-am spus și ce m-a întrebat odată o fetiță:
- Dacă inima se oprește și murim, atunci Dumnezeu nu ne mai iubește?
Ne iubește și atunci, mai ales dacă și noi I-am răspuns cu iubire, fiind buni unii cu alții. Iubirea nu încetează, ci se înmulțește.
Am citit din „Cartea bunătății”, de Cristina Andone (Ed. Univers, 2019) și ne-am pregătit inimile să învie pentru noi și pentru cei din jur.
„Bunătatea începe cu tine.[...]
Bunătatea este grijă față de ai tăi. Acasă nu e doar un acoperiș, este o poveste despre dragoste, răbdare și liniște în familie.[...]
Bunătatea este o inimă deschisă față de cei ce o duc mai greu decât tine.[...] Fii alături de ei.[...] Ți-e atât de bine când faci bine...”



Niciun comentariu: