sâmbătă, 28 septembrie 2019

Lumea ca puzzle (2)

Copiii abia au așteptat să se întâlnească din nou să afle cum se termină cartea. După rugăciune, am repetat ce am povestit cu o săptămâna în urmă, apoi am citit și am învățat de la munți să fim statornici, de la ocean - să ne lăsăm în voia lui Dumnezeu, de la plante - cum să creștem, de la animale - de la fiecare câte ceva (puterea de la leu, jertfa de la miel, grija de la găina cu pui, de la albine hărnicia), de la drum - că Hristos e Calea. Și că mai este nevoie de o piesă care să completeze puzzle-ul lumii: TU.





Ne-am apucat astfel de 3 puzzle-uri: unul mare, cu o familie și o fermă cu animale; altul mic, cu tapiseriile cu cele 6 simțuri (de la muzeul Cluny) și altul cu arca lui Noe, (mozaic de la mănăstirea Ormylia, Grecia). Am povestit despre licornul/unicornul ce apare în ambele puzzle-uri și am înțeles că este un animal simbolic, în cultura europeană, creștină îl reprezintă pe Hristos, este simbol al purității, al înțelepciunii.















Au fost momente în care copiii aproape că s-au simțit descurajați, puzzle-ul cu Arca lui Noe a fost mai dificil de realizat, însă până la urmă i-au dat de capăt și bucuria că l-au terminat a fost mare!
Și-au întregit puzzle-ul cu alte piese pe care au scris numele celor dragi.







Mai urmează o întâlnire pe aceeași temă!


Niciun comentariu: