sâmbătă, 13 aprilie 2019

Săptămâna Mare sau Săptămâna Patimilor (1)

Am început să povestim deja despre ce se întâmplă în Săptămâna Patimilor.
Am explicat cuvântul (patimi=suferințe), am luat zilele Săptămânii la rând și am găsit câte unul/mai multe obiecte care să ne amintească de fiecare zi.



O activitate similară am avut și în anii trecuți (găsiți mai multe informații aici)

Am găsit învățături importante pentru fiecare dintre noi:
- în Duminica Floriilor - Domnul intră în Ierusalim călare pe un asin, un măgăruș, fiind modest, smerit, ca un om obișnuit, fără să se mândrească și ne învață și pe noi să fim astfel;
- în Miercurea Mare - este trădat de Iuda, pe 30 de arginți, iar noi învățăm să nu fim ca Iuda, lacomi;
- în Joia Mare - vedem cum Mântuitorul Se dă pe Sine, prin Sfânta Împărtășanie, spre ieratrea păcatelor noastre, Se jertfește, iar noi învățăm să ne dăruim celorlalți; învățăm din rugăciunea din Grădina Ghetsimani ca atunci când ne rugăm să ne amintim să spunem, pe lângă dorințele noastre „...dar, Doamne, fie voia Ta, nu a mea”;
- În Vinerea Mare - vedem cum Dumnezeu, chiar pe cruce fiind, îl iartă pe tâlhar, când acesta se căiește și învățăm cum niciodată nu este târziu să îți ceri iertare; și cum să îi iertăm pe cei din jur atunci când aceștia ne greșesc.
- în Sâmbăta Mare - învățăm Liniștea și...
- în Duminica Învierii - învățăm despre Lumina și bucuria Învierii care ar trebui să ne însoțească mereu

DAR, am descoperit că teoria e frumoasă, însă practica ne dă de furcă :)
Am pregătit cutii din carton și pungi din hârtie pentru a așeza în ele imaginile/obiectele care să ne amintească de zilele Săptămânii Mari. Cum n-am avut cutii destule, întrebarea a fost: cine ia cutiile și cine pungile? Toți au vrut cutii, nimeni pungile... Atunci am tras la sorți: primii au primit cutiile, iar ceilalți pungile.



Mare supărare a fost pentru cei ce n-au primit cutiile! Am reluat învățăturile de azi: să fii modest, să fii mulțumit, să renunți la ce vrei tu pentru ceilalți, dar mai greu de aplicat...
Până la urmă au înțeles din acesată situație că într-adevăr cuvintele sunt frumoase, dar când e să le aplici, e mai greu, dar se poate. :)


Niciun comentariu: