sâmbătă, 29 septembrie 2012

Atelierul de lemn. Cub din lemn

Atelierul de lemn. Cub din lemn. - Activitate organizată în parteneriat cu Facultatea de Arte şi Design Timişoara și Asociația ReCult.

Vă mai amintiți cum în urmă cu 2 ani am participat la Muzeul Satului, la invitația Asiciației ReCult și în parteneriat cu Facultatea de Arte și Design din Timișoara la ”Atelierul de ceramică remixată ReLut”? Ei bine, am fost invitați și anul acesta să participăm la ediția a 2-a a seriei ”Meșteșuguri în urban. Arta în rural”, acum având tema ”Atelieru de lemn”.

 Am participat cu toții la explicațiile și demonstrațiile artiștilor și ”arhitecților ”populari și am învățat cum se face șindrila, cum se folosesc dălțile de lemn sau diferite instrumente folosite de meșteri în procesul tradițional de prelucrare a lemnului.

 Mai apoi ne-am pus pe treabă iar Florina ne-a reamintit și ne-a povestit despre tema ”Culorile în Ortodoxie” ce se va desfășura până la sfârșitul lunii noiembrie. 
Am încercat să coroborăm tema atelierului de lemn cu tema noastră și iată ce a ieșit...






... am colorat, am decupat îngerași din foile de ceară, iar mai apoi le-am lipit pe fiecare latură a unui cub de lemn confecționat special pentru noi de către organizatori. Am creat astfel un nou obiect pe care să-l așezăm la locul nostru de rugăciune. 
După ce am terminat treaba, am inspectat din nou pavilionul unde se desfășura atelierul de lemn și l-am găsit pe Florin cu Cristina care ne-a arătat cum se cioplește o icoană în lemn. 



A fost o zi de toamnă minunată în care am învățat multe lucruri noi, am învățat cât de importantă este păstrarea și continuarea unei tradiții meșteșugărești precum prelucrarea lemnului.







Niciun comentariu: