Pagini

sâmbătă, 10 martie 2012

Despre animale. (Psalmii 49,11; 8, 6-7; 148, 7,10). Planşă cu Psalmul 22, 1-2; Oiţă din carton şi vată



Activitate

Data: 10.03.2012
Vârsta: 4-9 ani
Tema: Despre animale. (Psalmii 49,11; 8, 6-7; 148, 7,10). Planşă cu Psalmul 22, 1-2; Oiţă din carton şi vată.

Obiective:
-          să-şi aducă aminte ce a creat Dumnezeu în a şasea zi a creaţiei (animalele şi oamenii;
-          să numească diverse animale şi să le descrie;
-          să să identifice oaia între alte animale (fişa cu păstorul şi drumul);
-          să explice şi să memoreze Ps. 22, 1-2;
-          să realizeze o planşă împreună cu ceilalţi copii;
-          să confecţioneze o oiţă din carton şi vată.

Materiale necesare:
o   foi / cartoane cu Psalmii  ...

o   imagini cu animale;
o   fişe cu păstorul şi oita 
o   vata
o   lipici

Desfăşurarea activităţii:
- La început, ne rugăm împreună cu rugăciunile ştiute:
  • Tatăl nostru;
  • Rugăciune la intrarea în clasă;
  •  Rugăciunea de dimineaţă
-  Ne amintim despre zilele creaţiei, în special despre ziua a cincea a creaţiei (vieţuitoare marine, păsări).
- Citim versetele din Psalmii 49, 11; 8, 6,8; 148, 7,10 şi le explicăm. Copiii primesc foile cu versetele din psalmii amintiţi; colorează, ca de obicei, prima literă ornamentată şi apoi aşază foile în plicuri, alături de celelalte.
- Discutăm despre animale. Ce fel de animale cunoaşteţi? Care vă plac mai mult? Aveţi acasă animale? Cum sunt?
- Copiii vor vedea imagini din cărţi/albume cu animale. Discutăm despre miel, oaie şi despre faptul că Mântuitorul este numit în Sfânta Scriptură Mielul lui Dumnezeu. (A doua zi L-a văzut Ioan pe Iisus venind către el şi I-a zis: Iată Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatul lumii!" - Ioan 1:29).
- Amintim, de asemenea, Psalmul 22,1-2: (1. Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi, 2. La loc de păşune, acolo m-a sălăşluit; la apa odihnei m-a hrănit). Discutăm despre faptul că Mântuitorul este numit de data aceasta Păstor, iar noi, oamenii – oi.
- Copiii vor primi fişele cu păstorul şi oiţe, apoi două cartoane mari pe care vor lipi icoana Mântuitorului şi oiţe cu numele lor.  Pe urmă, vor realiza oiţe din carton negru şi vată.

Activitatea practică: 
o   Copiii primesc fişe cu păstorul şi oiţa


o   Fiecare copil primeşte câte o foaie cu o oiţă şi vor fi împărţiţi în două grupe. Fiecare grupă va primi câte un carton A1 pe care vor lipi oiţele pe care şi-au scris numele.  Un copil din cele două grupe va scrie Ps. 22, 1-2 pe planşă;






o   Copiii primesc cartoane negre pe care îşi vor desena mâna. Apoi o decupează şi lipesc vată, astfel încât să obţină o oiţă.



La sfârşit, mai citim o dată Psalmii 49, 11; 8, 6,8; 148, 7,10 , precum şi Psalmul 22, 1-2 şi rostim rugăciunea de mulţumire, Toţi cu inima curată.


sâmbătă, 3 martie 2012

Despre pești și păsări (Psalmii 49, 12; 8, 6,8)


Activitate

Data: 03.03.2012
Vârsta: 4-9 ani
Tema: Despre peşti şi păsări (Psalmii 49, 12; 8, 6,8). Desen cu peşti şi păsări, realizat cu pana

Obiective:
-   să-şi aducă aminte ce a creat Dumnezeu în a cincea zi a creaţiei (vieţuitoarele marine şi păsările);
-        să numească diverşi peşti şi păsări şi să le coloreze pe o foaie;
-        să  descrie diferiţi peşti şi păsări;
-     să scrie/să deseneze cu pană de gâscă, înţelegând că multe dintre manuscrise au fost scrise astfel;
-        să stabilească legătura între creaţia din ziua a cincea (peşti, păsări) şi lucrarea practică pe care o au de realizat (colaj cu peşti şi păsări din pâslă);

Materiale necesare:
o       foi / cartoane cu Psalmii 49, 12; 8, 6,8;
o       imagini cu păsări şi peşti;
o       coli albe (pt. scris, desenat), albastre (pt. colaj);
o       pene de scris,dinainte pregătite

 o       lipici

Desfăşurarea activităţii:
- La început, ne rugăm împreună cu rugăciunile ştiute: 
  • Tatăl nostru; 
  •  Rugăciune la intrarea în clasă; 
  •  Rugăciunea de dimineaţă
-  Ne amintim despre zilele creaţiei, în special despre ziua a cincea a creaţiei (vieţuitoare marine, păsări).
- Citim versetele din Psalmii 49, 12; 8, 6,8 şi le explicăm. Copiii primesc foile cu versetele din psalmii amintiţi; colorează, ca de obicei, prima literă ornamentată şi apoi aşază foile în plicuri, alături de celelalte.
- Discutăm despre peşti şi păsări. Unde trăiesc peştii? Dar păsările? Ce fel de păsări, peşti cunoaşteţi? Care vă plac mai mult? Aveţi acasă peşti sau păsări? Cum sunt?
- Copiii vor vedea imagini din cărţi/albume cu păsări şi peşti.
 - Pentru că am vorbit despre păsări şi lucrăm la o carte care să amintească de cărţile vechi, copiii vor primi pene de gâscă dinainte pregătite şi cerneală să scrie şi să deseneze cu acestea. (Penele au fost pregătite de un băiat care chiar scrie cu ele. Felul în care au fost pregătite nu este atât de complicat ca şi cel prezentat pe You Tube. Dupa ce se taie varful, într-un anume fel, penele trebuie să fie degresate – fie opărite, fie ţinute, ca şi în prezentare, în nisip fierbinte. Astfel, se degresează şi se întăresc. Apoi, pe suprafaţa necesară pentru a fi ţinute în mână, se înfăşoară o sfoară, să se poată scrie cu ele, să nu alunece.)

Activitatea practică
o       Fiecare copil primeşte câte o pană şi o coală albă pe care scrie sau deseneaza;





o       Cei mici primesc, de asemenea, coli albastre (pt. că cerul e albastru, apa e albastră), peşti şi păsări şi pâslă pe care trebuie să le lipească, obţinând un colaj pentru ziua a cincea. 
 




La sfârşit, mai citim o dată Psalmii 49, 12; 8, 6,8 şi rostim rugăciunea de mulţumire, Toţi cu inima curată.